[wpml_language_selector_widget]

Остварени циљеви уз бригу о сваком запосленом

ПОДЕЛИТЕ ВЕСТ НА ДРУШТВЕНИМ МРЕЖАМА

Значајне уштеде у буџету општине Кикинда, остварени циљеви, брига о запосленима, припреме система за изградњу фабрике воде и друге значајне инвестиције – приоритети су у руковођењу Данила Фурунџића, директора ЈП „Кикинда“ које је за само седам месеци од оснивања успело да оправда реформу јавних предузећа обједињењем делатности некадашњих пет.

Преузимање дужности директора и кадровске промене на челу куће увек изазивају посебну пажњу. С обзиром на сложене услове пословања настале потпуно новим начином рада од доласка Данила Фурунџића на чело ЈП „Кикинда“, питали смо га какво је укупно стање предузећа и како би оценио пословање нове фирме.

– Задовољни смо пословањем Јавног предузећа „Кикинда“ у ових седам месеци јер је остварен део циљева које смо себи поставили његовим формирањем. Започет је процес ликвидације четири јавна предузећа и једне агенције, а остварена је и уштеда у буџету општине Кикинда од око 500 милиона динара. Фирме које су функционисале раније имале су трошкове од 850, а садашње предузеће има трошкове од 359 милиона динара. За плате је издвајано 236 милиона динара, а сада 162.
Од маја до децембра ова фирма остварила је 220 милиона динара прихода.

ЈП „Кикинда“ послује самостално, и у 2016. години очекујемо 360 милиона динара прихода од којих је 310 милиона директно из комуналне делатности, а 40 су остали приходи. С обзиром на то да ће 10 одсто средстава бити утрошено за инвестирање локална самоуправа помоћи ће нам да улажемо у даљи развој. Инвестиције делимо на оне које ће помоћи да систем функционише и оне за даљи развој, које се први пут остварују. Најзначајнија инвестиција у наредној години је изградња фабрике воде односно отпочињање другог круга преговора са КФW банком које подразумева израду главног пројекта, препарцелацију, адаптацију канализационе мреже, а почетак изградње очекујемо 2018. године.

Осим инвестиције за изградњу фабрике воде, који ће још бити правци кретања ЈП „Кикинда“ по том питању у наредном периоду?

– Буџетом за наредну годину у реконструкцију пијаце у центру града уложиће се 40 милиона динара. Концепт кикиндске пијаце мени је занимљив и као грађанину и као архитекти. Кикиндска пијаца има 3.500 квадратних метара и постојао је пројекат којим би се она проширила на 10 хиљада квадрата, што није оправдано, иако је положај пијаце веома добар. У наредној години планира се и изградња производне хале у некадашњем ЈКП „6.октобар“ кроз приватно-јавно партнерство и изградња стамбене зграде у Микронасељу у Блоку Д. У оквиру сарадње са локалном самоуправом предстоји нам завршетак изградње објекта у Блоку Ц2 и почетак градње друге зграде у оквиру овог Блока. Ту је и уређење више индустријских зона, подизање Слободне царинске зоне за коју ћемо ми израдити урбанистички план и уређивање терена за будуће кориснике. Планирамо и аутоматизацију хлорисања бунара за пијаћу воду за које ће уско бити повезана будућа фабрика воде. Санираће се и канализациона црпна станица у улици Цара Душана у коју су последњи пут уложена средства 1969. године. Приводи се крају и адаптација управне зграде Јавног предузећа „Кикинда“, некадашње зграде „6.октобра“, а наредне је у плану потпуно реновирање свих објеката у некадашњем Комуналном предузећу, те стављање у функцију некадашњег „Расадника“, зграде некадашње „Дирекције за изградњу града“, Агенције за пољопривреду и малу привреду.

Развој фирме приоритет

Сви сектори које имамо у фирми припремили су циљеве и активности које су неопходне у наредних 10 година. Поделили смо их на оне најважније односно најургентније и најкритичније, потом на оне које ће довести до побољшања наплате и самог пословања и последње су оне које ће довести до развоја. У зависности од средстава са којима располажемо одређујемо када ћемо започети са пословима, а наредне године то су најхитнији послови. Наш највећи проблем, након преузмања, био је тај што запослени нису знали чиме располажу и које ресурсе имају. Примера ради у општини имамо већи број водомера од оних које фактуришемо, односно имамо потрошаче који нису у евиденцији – напомиње Фурунџић.

Са становишта наплате, да ли првих седам мецеси пружају основ за оптимизам?

-Приливи ЈП „Кикинда“ на почетку су били 160 милиона динара од чега је наплаћено 123. У оквиру основне комуналне делатности водоснабдевања и канализације, наплата домаћинстава је на нивоу од 80 процената док је нешто нижи проценат код правних субјеката. У предстојећем периоду биће предузете конкретне мере које би требало да смање проценат ненаплаћених потраживања. У осталим делатностима наплата је задовољавајућа, а истакао бих наплату пијачних услуга од преко 90 одсто.

Откако сте на челу ЈП „Кикинда“ јавности је послата снажна порука да ће доћи до заокрета у пословању и према потрошачима, пре свега из категорије домаћинство, али и према запосленима. Молим Вас да образложите шта та брига о запосленима подразумева.

– Свестан сам времена у ком живимо, али унапређење услова рада за сваког запосленог мој је приоритет. Када ми је поверено место првог човека у ЈП „Кикинда“ преузео сам и одговорност и бригу о запосленима. Такође, сматрам и да је обавеза сваког руководиоца да брине о свему у организационом делу којим руководи, а пре свега о запосленима. Моја идеја је да се створи систем који ће функционисати на такав начин да сваки запослени осети да колектив у којем ради има хуман приступ њему.

Сарадња са Синдикатом, у том светлу, може бити један од важних стубова бриге о запосленима. Како видите тај дијалог у будућности?

– Сарадњу са Синдикатом схватам веома озбиљно. Када сам именован на место директора ЈП „Кикинда“ представници Синдиката су били међу првима са којима сам разговарао. Договорили смо поједине видове сарадње на начин да се надопуњујемо у бризи за запослене. Још је можда рано да причамо о конкретним акцијама и резултатима, али ускоро ће се видети да онај запослени који одговорно и поштено ради свој посао не мора да се брине за своје место у ЈП „Кикинда“.

Порука запосленима

–Позивам све запослене да дају себи шансу кроз допринос да ЈП „Кикинда“ подигнемо на заиста висок професионални ниво. Ако се тако будемо понашали, резултати неће изостати ни за предузеће у ком радимо, ни за сваког запосленог који од свог поштеног рада храни своју породицу. То би требало да буде лични интерес, а време ће показати да ли је радно место у ЈП „Кикинда“ било нечије ухлебљење или је професионализам и доказивање у струци био мотив за запослење у оваквом систему.